Cette formation est proposée sous forme de formation présentielle et à distance. En savoir plus

Description

Description
    • What are the trends in marketing and corporate communication?
    • What is the impact of 2.0 in business management, marketing and communication?
    • Digital media and social networks will be highlighted for their central role in accelerating change.
    Objectives

    At the end of this training, the participant will be able to:

    • analyse the changes observed over the last five years in the main fields of marketing and corporate communication
    • know the origins and implications of the 2.0 concept, whether in terms of business management, marketing, communication or stakeholder engagement. Digital media and social networks will be highlighted for their central role in accelerating change.
    • apply tools and methodologies that enable quick and efficient learning within their respective professional environment
    Programme
    • Origins and implications of the concept 2.0
    • Changes in consumer behaviour
    • Generations X, Y and Z
    • Perception of brands and mass communication
    • Virtualisation of communication
    • The evolving role of digital media
    • Social networks and group dynamics
    • Mobile communication and "nomadic" behaviour
    • Media planning 2.0
    • Analytical monitoring and ROI (Return on Investment) metrics
    • Customer Relationship Manager (CRM)
    • Community management and rules of engagement
    • Types of content; types of messages; types of issues
    • Multi-pronged stakeholder engagement strategies
    • Social" business models
    • Prospects
    Target audience
    • Marketing or communication managers of companies or organisations
    • Communication consultants, employees of communication/advertising agencies
    • Anyone wishing to learn about marketing 2.0 and social networks

    Modalités

    Support de cours

    Pour des raisons de respect de l'environnement veuillez noter qu'aucun support papier ne vous sera fourni lors de votre formation. Votre support de cours peut être téléchargé gratuitement avant le début du cours via notre portail client (télécharger ici le guide du portail client). Vous pourrez ainsi le consulter sur l’écran de votre appareil mobile ou l'imprimer en cas de besoin. Si votre inscription a été effectuée par un responsable formation de votre entreprise veuillez le contacter pour qu'il puisse vous y donner accès ou vous l'envoyer.

    Certificate

    At the end of the course, participants will receive a certificate of attendance issued by the House of Training.


    Lieu
    Chambre de Commerce Luxembourg
    7, rue Alcide de Gasperi
    L-1615 Luxembourg
    Luxembourg
    Calculer l'itinéraire

    Sessions et horaires

    Télécharger le planning (PDF)

    • mar. 25.10.2022

      08:30 à 17:30

      8H

      Digital Communication and Marketing 2.0

      Chambre de Commerce Luxembourg

    • mer. 26.10.2022

      08:30 à 17:30

      8H

      Digital Communication and Marketing 2.0

      Chambre de Commerce Luxembourg