Description
Objectives
Upon successful completion of this course, the student should be able to:
- Understand the reason that about 45% of all our decisions are wrong
- Get familiar with the dual basis for decision making
- Explore the added value of questions
- Look at steps for good decisions
- Make the link between decision making and your personal branding
Programme
- The Nobel Prize winning researcher, Daniel Kahneman’s approach to decision making
- The art of asking questions
- The key components of decisions and the related communication
- Practical steps towards a sound decision making process
- The most relevant business myths impacting on the decision making process
Target Audience
Any person willing to invest in his or her ability to make good decisions required for a successful career and a satisfactory personal life.
Methodology
The presentation is based on various exercises and film extracts to allow for the description of successful decision making techniques.
Modalités
Support de cours
Pour des raisons de respect de l'environnement veuillez noter qu'aucun support papier ne vous sera fourni lors de votre formation. Votre support de cours peut être téléchargé gratuitement avant le début du cours via notre portail client (télécharger ici le guide du portail client). Vous pourrez ainsi le consulter sur l’écran de votre appareil mobile ou l'imprimer en cas de besoin. Si votre inscription a été effectuée par un responsable formation de votre entreprise veuillez le contacter pour qu'il puisse vous y donner accès ou vous l'envoyer.
Certificate
At the end of the training, the participants will receive a certificate of participation delivered by the House of Training.
Lieu
L-1615 Luxembourg
Luxembourg