Cette formation est proposée sous forme de formation présentielle. En savoir plus

Description

Objectifs

After the training the participant shall be able to:

  • Manage tax and social security regulations

  • Appropriate the split payroll techniques

  • Know the administrative formalities to achieve

Programme
  • Secondment: legal use and application

    • Definition and duration

    • Laws in relation with the seconded employee

    • Administrative tasks: amendment of the working contract, request for the A1 form, follow up of the benefits

  • Rules to follow according to the social laws

    • Main principle

    • The substantial activity

  • Respect of tax rules

    • Main rules in relation with our neighbor countries

    • The tax resident

  • The split payroll

    • Practical application.

Public cible

HR employee, payroll manager, HR manager, fiduciary employee with employees on secondment.


Modalités

Support de cours

Pour des raisons de respect de l'environnement veuillez noter qu'aucun support papier ne vous sera fourni lors de votre formation. Votre support de cours peut être téléchargé gratuitement avant le début du cours via notre portail client (télécharger ici le guide du portail client). Vous pourrez ainsi le consulter sur l’écran de votre appareil mobile ou l'imprimer en cas de besoin. Si votre inscription a été effectuée par un responsable formation de votre entreprise veuillez le contacter pour qu'il puisse vous y donner accès ou vous l'envoyer.

Lieu
Chambre de Commerce Luxembourg
7, rue Alcide de Gasperi
L-1615 Luxembourg
Luxembourg
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