Description
Objectives
After the training the participant shall be able to:
- Understand the stakes of telephone conversation for the company’s reputation
- Gain confidence and fluidity in speaking on the phone in English
- Comprehend the different ways of dealing with queries
- Master the company introduction and their own self-introduction
- Structure their notes to better take and transmit messages
Programme
- Importance of professional telephone reception for Company’s reputation and your representation
- Difference between Telephone and Face-to-Face communications
- Structure of professional calls :
- Getting ready prior to the call
- Mastering your self-introduction
- Speaking with knowledge and confidence
- Identifying your correspondant with clarity
- Managing the calls’ transfer and non-transfer
- Taking and transmitting messages
- Coordinating multi-calls gracefully
- Closing the communication in style
- Following-up effectively
The training includes role-plays, simulations and case studies.
Target audience
Modalités
Support de cours
Pour des raisons de respect de l'environnement veuillez noter qu'aucun support papier ne vous sera fourni lors de votre formation. Votre support de cours peut être téléchargé gratuitement avant le début du cours via notre portail client (télécharger ici le guide du portail client). Vous pourrez ainsi le consulter sur l’écran de votre appareil mobile ou l'imprimer en cas de besoin. Si votre inscription a été effectuée par un responsable formation de votre entreprise veuillez le contacter pour qu'il puisse vous y donner accès ou vous l'envoyer.
Certificate
At the end of the training, the participants will receive a certificate of participation delivered by the House of Training.
Lieu
L-1615 Luxembourg
Luxembourg